eDialog – en sikker måte å sende brev til kommunen

Dette er en trygg måte å sende oss brev og dokumenter elektronisk selv om de er unntatt offentlighet.

 

Mange sender oss e-post i dag. Det kan være en usikker kanal fordi den kan hackes, e-poster kan stoppes i spamfilter og saksbehandleren du sender til, kan være borte lenge. Vi anbefaler derfor flest mulig å bruke eDialog når de skal sende noe til Kautokeino kommune, også når innholdet ikke er unntatt offentlighet.

 

Klikk her for å sende oss post via eDialog

For å bruke tjenesten, må du logge på med ID-porten (MinID, BankID og så videre).

 

Slik fyller du ut skjemaet:

  • Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
  • Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne).
  • Tittel: Hvilket dokument du sender og gjerne saksnummeret (vår ref.) hvis dette er kjent.
  • Kommentar: Gi eventuelt en utfyllende beskrivelse av forsendelsen din.
  • Last opp vedlegg.
  • Klikk på "Send forsendelse" - forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til vårt sak/arkivsystem.
  • Du får kvittering med referansenummer på e-post (fra svarut.ks).

 

Du skal ikke bruke eDialog hvis:

 

Du kan finne eDialog knappen nederst på kommunens hjemmeside: